دانلود جدیدترین نرم افزار ها و فایل های درسی و غیر درسی,فایل معلم,
دسته بندی محصولات
کانال فایل معلم

اطلاعیه فروشگاه

در فروشگاه فایل معلم جدیدترین و ارزونترین فایل های شما معلمان عزیز را قرار میدم و با کمی دقت خواهید فهمید با کیفیت ترین و ارزانترین فایل ها فقط در فروشگاه فایل معلم موجود هست درصورت بروز هر گونه مشکل از بالا گزینه پیگیری سفارش را کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی دبیر تاریخ

دانلود گزارش تخصصی دبیر تاریخ

دانلود گزارش تخصصی تاریخ

تعداد صفحات 11

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

قسمتی از فایل

چکیده گزارش:
از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مؤثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسیله مواد درسی مختلفی که در دوره‌های ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی برای فراگیران در نظر گرفته شده است، امکان‌پذیر می‌شود و یکی از مواد درسی «تاریخ» است، از قرون گذشته تا به امروز برای تدریس تاریخ از روش‌های مختلف تدریس استفاده می‌شده است؛ از قدیم‌ترین روش یعنی رروش تدریس ـ سخنرانی تا سایر روش‌های دیگر.
در این تحقیق ویژگی‌های روش تدریس ـ سخنرانی به عنوان یک روش نظرگرا با روش تدریس ـ ایفای نقش به عنوان روش عمل‌گرا مورد مطالعه قرار گرفته و سپس با استفاده از روش تحقیق توصیفی و مقایسه‌یی، از نظر اهداف، محاسن و معایب، مراحل اجرا، الگوهای تدریس مرتبط و نتیجه‌گیری با یکدیگر تطبیق ـ داده شود.
در این مقایسه به این نتیجه دست یافتیم که روش تدریس ایفای نقش کارایی بیشتری نسبت به روش تدریس ـ سخنرانی دارد، چون قدرت بررسی، تفسیر و نقادی دانش‌آموزان را پرورش می‌دهد و به معلمان تاریخ به طور عام، و سایر معلمان به طور خاص توصیه می‌شود از روش‌های تدریس جدید، بویژه روش تدریس ایفای نقش در ارائه محتوای تاریخی دروس دوره‌های مختلف تحصیلی استفاده کنند.

مقدمه گزارش:
از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مؤثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسیله مواد درسی مختلفی که در دوره های ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی برای فراگیران در نظر گرفته شده است، امکان پذیر می شود و یکی از مواد درسی « تاریخ » است، از قرون گذشته تا به امروز برای تدریس تاریخ از روش های مختلف تدریس استفاده می شده است؛ از قدیم ترین روش یعنی رروش تدریس ـ سخنرانی تا سایر روش های دیگر.
در زیر به بیان تجربیات ندریس خود در درس تاریخ و روشهای تدریس آن می پردازم .

فهرست
چکیده گزارش: ۳
مقدمه گزارش: ۴
بدنه یا متن گزارش: ۵
اهداف ۵
چگونه می توان علاقه دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟ ۶
آموزش تاریخ در مدارس، زمینه‌ساز تبدیل دانش‌آموز به شهروند مطلوب و آگاه ۶
راهکارهای پیشنهادی حاصل تجربیات برای بهتر شدن تدریس تاریخ : ۸
الف: تغییر نگرش به درس تاریخ از سوی مسئولان آموزش و پرورش ۸
ب : استفاده از ابزار و فنون مؤثر در یاد گیری ۸
پ : دبیران تاریخ ۹
نتیجه گزارش: ۱۰
منابع و مآخذ گزارش: ۱۱

[purchase_link id="103835" text="خرید" style="button" color="blue"]


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
1236545_1123322_3494.zip74.5k